Мұғалім - логопед-Першина Анастасия Александровна

 Есту қабілетін және фонемалық қабылдауды дамыту.

 

 Дыбысқа назар аудару қабілеті-адамның өте маңызды ерекшелігі. Онсыз сіз сөйлеуді тыңдауға және түсінуге үйрене алмайсыз. Сондай-ақ, есту фонемаларын (сөйлеуді құрайтын дыбыстар) ажырату, талдау және саралау маңызды. Бұл шеберлік фонемалық есту деп аталады. Бала есту қабілетін басқара алмайды, дыбыстарды салыстыра алмайды. Бірақ оны үйретуге болады. Әсіресе сөйлеу проблемалары бар балаларға фонемалық есту қабілетін дамыту қажет. Кейде нәресте дыбыстарды дұрыс айтпайтынын байқамайды. Ойын жаттығуларының мақсаты-оны тыңдауға және естуге үйрету. Көп ұзамай сіз баланың өзін, сөйлеуін ести бастағанын, дыбыстың дұрыс артикуляциясын табуға, дұрыс айтылуын түзетуге тырысқанын байқайсыз.

Ойын нөмірі 1 (ата-аналарға арналған) «Айтыңызшы, не естисіз?»

Баланы көзін жұмып, мұқият тыңдап, қандай дыбыстарды естігенін білуге шақырады: құстардың дірілдеуі, көліктің белгісі, өтіп бара жатқан адамдардың әңгімесі, желдің улауы, иттің үруі. Сіз балалар мен ересектер арасында немесе кішкентай достар арасында жарыс ұйымдастыра аласыз: «Кім көп дыбыстарды естиді?».

«Дыбыспен біл» асүйіндегі ойындар

Ойын нөмірі 2 «Дыбыс арқылы біл»

Ойыншылар жүргізушіге арқаларын ұстап тұрады, ол әртүрлі шу шығарады: кітапты парақтайды, парақты жыртады немесе мыжып алады, затты затқа ұрады, сыпырады, кеседі. Құлақпен ойнайтындар заттың дыбысын анықтайды.

Ойын нөмірі 3 «Сатушы және сатып алушы» немесе «Ас үйде»

Бұл ойынға қалайы қораптары қажет. Алдымен екеуі, содан кейін көп. Мазмұны - түрлі дәнді дақылдар. Сіз бұршақты ала аласыз, ол қатты қорапта айналады, ал қант жұмсақ болып шығады. Сатып алушы оған қант сатуды сұрайды, ал сатушы оның қай қорапта екенін болжауды ұсынады.

Қораптар ашылмайды, оларды жай шайқайды. Балаңызбен бірге ас үйде болған кезде, оған қораптарда шайқағанда дәнді дақылдардың қалай естілетінін тыңдаңыз.

Ойын нөмірі 4 «Олар қайда қоңырау шалды?»

Бұл ойынға қоңырау немесе түтік қажет. Баланың көзін байлайды. Ересек адам үнсіз қозғалады, бөлменің әртүрлі бөліктерін шақырады. Бала дыбыстың бағытын қолымен көрсетуі керек.

Ойын нөмірі 5 «Ойыншықты тап»

Бала бұрылып кетеді, ересек адам ойыншықты жасырады, нәресте оны ересектердің шапалақтарының көлеміне назар аудара отырып табуы керек: ойыншыққа жақындаған сайын соғу соғұрлым күшті болады. Тиісінше, ойыншықтан неғұрлым алыс болса, ересек адамның шапалақтары соғұрлым тыныш болады. Біз өзгеріп жатырмыз ба? Жақсы!

Ойын нөмірі 6 «Әтеш, тауық және балапандар»

Әкем - әтеш, анам - тауық, бала - балапан. Анам таяғын үстелге ұрады. Оның қанша рет ұрғанын, балапан қанша рет шырылдауы керек екенін. 3 түрту-пи-пи-пи. Әкем неше рет қарғайды. Театрдағыдай емес пе?

Ойын нөмірі 7 «Соқырдың қоңырауы бар буфеті»

Жүргізушінің көзін байлайды. Қоңыраулы бала қоңырау соғып тұр. Жүргізуші оған тиісуі керек.

Фонематикалық қабылдауды арнайы түзетусіз сөйлеу тілінің күрделі кемшіліктерін жою мүмкін емес. Балалардағы фонематикалық қабылдауды қалай оңай дамыта алатындығыңызды түсіну үшін сізге бірнеше жаттығулар ұсынғым келеді.

1 жаттығу. «Сөзді бөлектеңіз».

Берілген дыбысы бар сөздерді естіген кезде оларға алақандарын соғуды ұсынамын. (a,б,ж,ш ....)

2 жаттығу. «Не артық?»

«Па-па-па-ба-па», «фа-фа-ва-фа» буындарының қатарларын оқыңыз.Басқа дыбысты естігенде қолдарыңызды соғу керек.

3 жаттығу. «Нағыз жалған»

Суретті көрсетіңіз, суретті нақты атаңыз: «алма». Содан кейін түсіндіріңіз: мен бұл суретті дұрыс немесе бұрыс деп атаймын, ал сіз мұқият тыңдаңыз. Мен қателессем, сен тапта »(Алма-алма-алма-алма).

4 жаттығу. «Сөздегі бірінші дыбысты ата».

Сіздің есімдеріңіздегі алғашқы дыбыстарды атайық.

Құрметті ата-аналар, назар аударыңыздар, дыбыстарды анық айту керек, «зе» буындарын Зоя сөзінде айту мүмкін емес және т.б.

5 жаттығу. «Мен сияқты шапалақ»

Ересек адам басқа кідірістермен 3, 4, 5 шапалақ шығарады, ал бала оның артынан қайталайды.

6 жаттығу. «Сөз ойлап тап»

Ересек адам балаларды сөз тыңдауға және ұқсас дыбыстарды айтуға шақырады (тышқан - тостаған, аю, қақпақ, кесек, пончик, чип; ешкі - орақ, орақ, түлкі және т.б.).

7 жаттығу «Ең ұзын сөзді ата»

Ересек адам сөздер тізбегін айтады, бала ең ұзын сөзді құлақпен таңдайды.

ҮЙ - ЖҮК - БРАНД - ЭКСКАВАТОР - КРАН - ҚОППА

БОМБА - БУЛЕТ - АНАР – МИНА